bAbAayin

צביקה קנטור
אוצרת: ורד נחמני
טקסט: גליה בר אור

bAbAayin

צביקה קנטור

אוצרת: ורד נחמני
טקסט: גליה בר אור

צביקה קנטור מציג הצבה כפולה של פיסול בשתי גלריות שונות. התערוכה el Bon מוצגת בגלריה בקיבוץ גבעת חיים, והתערוכה bAbAayin מוצבת בגלריה ארטורה, במרכז האמנות שבמדרשת רופין.

התערוכה הכפולה, באצירתה של ורד נחמני, היא הזדמנות מצוינת להעמיק את ההיכרות עם אמן מרתק שהציג במוזאונים מרכזיים, ובעשור האחרון פיתח אפיק פיסול המשתף גם קהלים ומרחבים חוץ-מוזאליים. כך למשל, יצר פיסול בקנה מידה גדול המתנייד על עגלות כחלק מפסטיבל המוני (עדלאידע), ופיתח שפה משלו בפיסול במרחב ציבורי. אלא שצביקה קנטור, אמן האסמבלאז' והפיסול המשוכלל בחומר, בחר בתקופת הקורונה להתמקד בבחינת התשתית: במה שהוא עצם הפיסול, עצם מעצמו.

ההתנסות רבת השנים בפיסול בקנה מידה גדול איפשרה לו לפעול בחלל הצר עם קרטון, סכין ומספרים ולברוא בארבע קירות, שתי מערכות מורכבות שהציב בשתי תערוכות מקבילות. בחומר הפשוט והמתכלה של הקרטון הוא יצר באינטנסיביות הגדולה ביותר. הוא השיל את מה שמכביד על כוח ההמצאה ומה שמקשה על ניידות המחשבה.
הקרטון איפשר למערכות להתפרש עוד ועוד בתנועה בלתי פוסקת של דו ממד ותלת ממד, איזון ושיווי משקל, מעברים בין שפה ודימוי, יחסי מידות מופרים בין פיזיות לרפאים, מציאות ופנטזיה שפושטת ולובשת צורה.
אין רגע דל בזמן קורונה וצביקה קנטור סגר מעגל ביצירה של פיסול שמכיל את כל האפשרויות ויכול לרחף בלי משקל והוא אחוז במקום הזה כמו בתעלת אוויר.

צביקה קנטור, יליד תל-אביב, למד במדרשה למורים לאמנות ברמת השרון, זכה במלגה ולמד באקדמיה לאמנויות יפות בפירנצה ובבית הספר הגבוה לאמנויות בהמבורג. הוא זכה בין השאר בפרס שרת התרבות, פרס קולינר מוזאון ישראל ופרס אלטונה המבורג. תערוכותיו הוצגו בין השאר במוזאון ישראל, מוזאון תל-אביב, מוזאון לאמנות ישראלית רמת-גן, משכן לאמנות עין חרוד ומוזאון חיפה לאמנות.

רוצים להשאר מעודכנים בתערוכות הבאות?

מלאו פרטים ותשארו מעודכנים בסדנאות הקרובות במרכז ארטורה